Locostin Rakentaminen Moottoripyörän moottorilla

yamahan kone on sijoitettu reilusti oikealle johtuen vasemman puolisesta ohjauksesta. öljypohja on runkolinjan tasalla ulos ajojen varalta. akun tilalle laitoimme turvatankin. Laitoimme akun apukuskin jalkailaan kompensoimaan kuskin painoa.

kardaani on hieman vinossa tunneliin nähden mutta koneen perässä laippa on suorassa. koko kone on vinossa koriin nähden. startti moottori sijoitettiin tunnelin päälle koska ei haluttu muutella auton koneelle tehtyä kardaanitunnelia. vaihteen siirto toteutettiin vetää/työntää vaijerilla.

mikähän siinä on että vaikka minä olen puhunut auton takapainoisuuden puolesta niin minulla on taas kone kauimpana paloseinästä. aina pientä sorretaan.

wrc corolla tyyppinen vaihde vipu laitettiin kiinni rattiakseliin. liikematka noin 10mm suuntaansa. kun uusi kojelauta saapuu niin toteutamme läpiviennin hieman siistimmin. rattiakseli pudotettiin meikäläiselle sopivampaan asentoon.

kardaanin rakensimme volvon kardaaneista. volvon pikkulaippa käy ladan/fordin perään suoraan. r1 koneeseen tehdyt vetolaipat on kanssa pikkulaipalle. käytimme kardaanin takaosia liuku osien takia. etu osista käytimme liukujen ulko osat jossa sijaitsee tukilaakerit. hitsasimme kaksi tukilaakerin paikkaa yhteen. koska tukilaakereiden väli ei voi elää niin laitoimme pakkirattaan siihen. pakkina volvon 3l kuutoskoneen välitetty startti.

syyläri renautista. lähdöt mukavasti. mahtuu keulaan ja tarvittaessa rungon sisään. halpa (70E)


ladan perä volvon taka satuloilla ja ladan etu levyillä jako 4x98. perään laitettu lukko ja 3.9 välitys. samanlaiset satulat joka kulmassa. fedoron jarrupalat


Tuommoset osat tuli FLUKE:lta

pakosarjat teki hytösen tero lievestuoreelta

pakosarjoja tehtiin kaksi sytytysjärjestykseltä erilaista jotta voidaan vertailla teho ja vääntö alueiden muutoksia. putkien mitat on molemmissa samat

vetolaipppoja yhdistämään yamaha r1 ja volvon kardaani.

käy ja kulkee molempiin suuntiin. hyvin käy15" compot locostiin. peli vielä väreihin niin päästään penkittämään ja testaamaan.

konehuoneessa suorastaan väljää. ilmansuodattimena pipercross

kuljettajan näkymä karu ilman turhia hienosteluja.

tehoa riiiittävästi! ainakin kesärenkäilla lumella.