KISAT

 
VUOSI 2002
VUOSI 2002 OLI SARJAAN TUTUSTUMIS VUOSI . AJETTIIN 142 S VOLVOLLA LUOKASSA B. AUTO OLI 2,5L 8V NELOSELLA.
 
 
VUOSI 2003

2003 SIIRRYTTIIN UUDEN AUTON MYÖTÄ LUOKKAAN A.

AUTOKSI OLI RAKENNETTU VOLVO 262.
MOTOPARKIN KISAAN OLI LÄHDETTÄVÄ KYLMILTÄÄN KOSKA OSIEN SAANNISSA OLI ONGELMIA.HARJOITUS AJOT MENI RUISKUA SÄÄDELLESSÄ. AIKA AJOT ONNISTUI SEN VERRAN HYVIN ETTÄ JOIDENKIN PAIKALLA OLLEIDEN MIELESTÄ AUTOLLA EI OLISI PITÄNYT PÄÄSTÄ NIIN KOVAA(TESTAAMATTA). KISASSA STARTTI EPÄONNISTUI MUTTA KUN SUORA AUKESI JA SAI KAASUN POHJAAN TULI AUTOJA PERÄ EDELLÄ VASTAAN . SITÄ ILOA EI MONTAA SATAA METRIÄ KESTÄNYT KUN MOOTTORI PÄÄTTI ESITELLÄ SISUSKALUNSA YLEISÖLLE. KIERTTOKANKI OLI PÄÄTTÄNYT IRROTA MÄNNÄSTÄ.
JURVAN KISA LOPPUI MEIDÄN OSALTA ENNEN HARJOITUKSIA. BOXI OLI AUTOA PESTESSÄ SAANUT UIMAKOULUTUSTA JOSTA SE EI SELVINNYT HENGISSÄ. KILPAILIJA TEAMILLA OLISI SAMANLAINEN BOXI OLLUT YLIMÄÄRÄINEN MUTTA ILMEISESTÄ KUSIPÄISYYDESTÄ JOHTUEN SITÄ EI SUOSTUTTU LAINAAMAAN.
AHVENISTON KISASSA PYSYI KALUSTO EHJÄNÄ JOSTA JOHTUEN SIJOITUKSET OLIVAT NELJÄS JA KOLMAS. ONNEKSI AHVENISTOLLA PYSTYTTIIN AJAMAAN KISAA PITKÄSTÄ AIKAA.
ALASTARON KISAAN MENTIIN HYVILLÄ MIELIN KOSKA RATA SOPII VOLVOLLE HYVIN.HARJOITUKSET MENI HYVIN. AIKAAJOSSA AUTO TOIMI KOLME KIERROSTA SITTEN KYTKIN POLIN MENI POHJAAN SEN JÄLKEEN VIIHDYTIN ITSEÄNI JA YLEISÖÄ PITKILLÄ LUISTOILLA. OLIPAHAN YKSI TYHJÄ RUUTU KÄRKI PÄÄSSÄ RIVISTÖÄ. TYÖ SYLINTERI OLI ANTAUTUNUT KAKSI LEVYISEN KYTKIMEN EDESSÄ.
 
 
VUOSI 2004
JURVAN KISALTA EI PALJON ODOTETTU KOSKA VIHAAN KYSEITÄ RATAA. HARJOITUS JA AIKAAJO SUJUI HYVIN KOLMAS RUUTU KISAAN. EKA KISASSA KOLME NELJÄ KIERROSTA MENI HYVIN JONKA JÄLKEEN KONE RUPESI MENEMÄÄN LAIHALLE TÄYDELLÄ KAASULLA. OLI PAKKO LÖYSÄTÄ ETTEI SULATA MOOTTORIA. PYSTYIN SILTI PITÄMÄÄN KOLMANNEN PAIKAN MAALIIN ASTI. TERMOTEKIT POISTETTIIN TOISEEN LÄHTÖÖN EIKÄ VAIVA ENÄÄ UUSINUT. TOISESSA LÄHDÖSSÄ OLI SIJOITUS MYÖS KOLMAS .MESTARI NIEMINEN HIILLOSTI KONTISSA KOKO KISAN AJAN PIKKU VIKAISELLA AUTOLLAAN. SAISIPA YHTÄ HIENOSTI TOIMIVAN ALUSTAN OMAANKIN KUN NIEMISELLÄ.
VETELIN KISAA ODOTETTIIN MIELENKIINNOLLA KOSKA SIELLÄ EI OLTU AJETTU. HARJOITUKSISSA PALJASTUI KARU TOTUUS AUTO EI KULKENUT SUORILLA KUTEN OLISI PITÄNYT. AIKAAJOSSA RUUTU VIISI OLI IHAN HYVÄ TÄSSÄ PORUKASSA. KISASSA AUTO EI KESTÄNYT KIERROSTA KUN TAAS RÄJÄHTI REIKIÄ LOHKOON!! OSIA ETSIMÄÄN.
AHVENISTO JÄTETTIIN SUOSIOLLA VÄLIIN.
ALASTARO AUTO TUNTUI HARJOITUKSISSA HYVÄLTÄ. AIKA AJOSSA TOISELLA KIERROKSELLA PETTI KIERTOKANGEN LAAKERI . TURHA REISSU JÄLLEEN KERRAN.
 
 
VUOSI 2005

Ajettiin Locostilla .


KEMORA. AUTOA EI SAATU PENKITETTÄVÄKSI VAIKKA PITI. VETELIIN LÄHDETTIIN KUITENKIN PERJANTAINA KOKEILEMAAN TUURIA KAASAREIDEN KANSSA. AJETTIIN JA SÄÄDETTIIN VÄHÄN PAREMMAKSI, KONE KARKES KUITENKIN SAAMAAN SIIPEENSÄ JOTEN JÄI TAAS LEIKKI KESKEN. AUTO ON KIVA AJAA VAIKKA ALUSTAA EI SÄÄDETTY OLLENKAAN. AJATKIN OLI RIITTÄVÄN HYVIÄ. EI OLE KOPPIAUTOA IKÄVÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KOKO KONE MENI PILALLE JOTEN JURVAAN VAKIO KONEELLA TAI EI OLLENKAAN. ONNEKSI GTI KONEITA ON HELPOMPI SAADA KUIN VOLVON KUTOSIA. TOSIN VOLVO 262 OLIS KUOSISSA VOISHAN SILLÄ AJAA.

 

JURVA. KISOIHIN MENTIIN SEKAVISSA TUNNELMISSA. TOISESSA OLI LÄHES VAKIO KONE JA TOINEN EI OLLUT VALMIS. VOLVO KONEINEN KASATTIIN LOPPUUN VASTA JURVASSA. PASI KAHELIN KERKESI RADALLE VASTA TOISIIN HARJOITUKSIIN. KILOMETREJÄ EI VOLVO KONEISEEN SAATU TOIVOTUSTI. KONEESEEN TULI PIENI VAURIO AIKOAJOISSA JOTEN EI VIITSITTY SÄRKEÄ TURHAAN. KONE SAADAAN KUNTOON LOCOST RATAPÄIVILLE HELPOSTI. OMALTA OSALTA KISAT MENI IHAN KIVASTI TEHO PUUTTEEESTA HUOLIMATTA. KAIKKIIN AJAMIINI ERIIN AJOIN NOPEIMMAN AJAN. ILMENI KONEEEN YLIKUUMENEMISTA. JOSTA JOHTUEN KISAAN LÄHDETTIIN TAKTIIKALLA JOHTOON JA AJETAAN VAIN SENVERRAN KUIN ON PAKKO. SILTI TOISESSA ERÄSSÄ HUOLIMATTOMUUTTANI KEITIN KONEEN. AUTOISSA OLI ILMANKIERTO AIVAN PÄIN PERSETTÄ. KUN AJAA ILMAN KONEPELTIÄ EI LÄMPÖ MURHEITA. PELTI KIINNI LÄMMÖT TAPISSA. ON MUUTEN KIVOJA AUTOJA RADALLA. MINUN AJOISTAKIN PITÄISI AIKA HELPOLLA PARI SEKUNTTIA PUDOTA KUN EI TARVITSE PASSAILLA LÄMPÖJÄ. JOKA ERÄSSÄ PARAS AIKA TOISELLA KIERROKSELLA.

 

AHVENISTO. APPARALLE ON AINA KIVA MENNÄ SE KUN ON SUOMEN AINOA OIKEA KILPARATA. EKA REENISSÄ KUN PÄÄSIN HITAAMMISTA OHI LEVIS PAINE ASETELMA. SILTI KOKO LÄHDÖN 7. LOCOSTIEN NOPEIN NOIN 5 SEKUNNIN EROLLA SEURAAVAAN LOCOSTIIN. TAISI UUSI RATA VAATIA HARJOTTELUA. AIKA AJOON VAIN KIERTÄMÄÄN RATA ETTÄ SAIS AJAN JOS KÄVIS HYVÄ TUURI EIKÄ TARTTIS LÄHTEÄ VIIMEISESTÄ RUUDUSTA. LÄHDÖN 13 / LOCOST NOPEIN. KYTKIN SAVUTEN MAHTOKOHAN KYTKIN LUISTAA? SAIMME UUSIA OSIA SU AAMUNA JYVÄSKYLÄSTÄ KIITOS YSTÄVIEN AVUN. KISA LÄHTÖJÄ ODOTETTIIN VESI KIELELLÄ. MUTTA KUN TULI SATEINEN KELI PÄÄTETTIIN AJAA VAIN LOCOSTIEN VOITOSTA. EKA LÄHTÖÖN MENNESSÄ JOSTAIN SYYSTÄ PIMENI KAKKOSEN TULPPA? MUTTA EIPÄ VAIKUTTANU LOPPUTULOKSEEN. VOITTO 11 SEK EROLLA SEURAAVAAN LOCOSTIIN.TOISESSA LÄHDÖSSÄ AUTOKIN TOIMI JOTENKIN VOITTO 26 SEK EROLLA SEURAAVAAN LOCOSTIIN.

ALASTARO. KAUDEN PÄÄTÖS AJETTIIN YKSIPÄIVÄISENÄ. YKSI LÄHTÖ MUTTA PUOLTA PITEMPÄNÄ KUIN NORMAALISTI. AAMU EI MEIDÄN OSALTA ALKANUT KOVIN HYVIN KONEESTA PUUTTU 3000RPM JOSTAIN SYYSTÄ. HARJOTUS JA AIKA AJO MENI KÖRÖTELLESSÄ. KISASSA OLI EKA KIERROKSELLA TAPAHTUMIA RIITTÄVÄSTI. LAS PALMASISSA TULI TOINEN AUTO SIVULTA TAKAPYÖRÄÄN SEN VERRAN REILUSTI ETTÄ PANHARD TANGON KORVAKE IRTOSI KORISTA. PITÄÄ VAHVISTAA ENSI VUODELLE! AUTOSTA TULI AIKA MIELENKIINTOINEN AJETTAVA MUTTA KUN OPPI MIHIN SUUNTAA PERÄ JARRUSSA / KIIHDYTTÄESSÄ KÄÄNTYY PYSTY AJAMAAN JONKINLAISIA AIKOJA. LOCOSTIEN NÄYTÖSAJON YKKÖNEN KUITENKIN. KILPAILUISSA TULEE TÄLLÄISIÄ OSUMIA JARRUTUKSISSA SILLOIN TÄLLÖIN. KYLMILLÄ RENKAILLA JARRU MATKA PITENEE LIKASELLA LINJALLA YLLÄTTÄVÄSTI.

olipas keskeytys lähellä alastarossa. 1.2.06 otin takapyörät pois. oli toisesta renkaasta hankautunut kuve nelilinkin pultinpäähän. saatais tuo ehkä vielä kierroksen kestää. kaikki maaliin ajetut lähdöt voittoja 2005.

2005 LOCOSTIEN SARJAMESTARUUS!!!!!!!!!!!!

Kausi 2006

Kemora.kausi alkoi taas vetelistä. saimme penkitys ajan perjantaille matkan varrelle kyyjärvelle korjaamo uusisalolle. auto tuli hyvin säätöön ja viime kauden lopun rökellykset saatiin pois. lauantaina oli sateista mutta aikaajo meni kivasti. lähdön 6 luokan 1. sunnuntaina oli aurinkoista. olin molemmissa lähdöissä 7 ja luokan 1. yhtä subarua lukuun ottamatta kaikkien muiden kanssa voidaan halutessa ajaa tasapäisesti kilpaa. ajoin lähtöjen ekakierrokset kilpaa sijoilla 2-4 ja sitten lopun passailin ja säästelin autoa kun ei tarvinnut vahtia muita locosteja. päästin subaruja ohitse lopussa kun eivät vaikuta locostien pisteisiin. vaihdelaatikosta on nelosen synkrot rikki ja perä pitää outoa ääntä (kumpaakaan ei talvella aukaistu joten omaa laiskuutta). hyvillä mielin odotan auton puolesta seuraavaa kisaa joka tosin ajetaan suomen huonoimmalla radalla jurvassa.

JURVA. jurvan rata on persestä. menimme botniaringille jo perjantaina. kun saatiin tavarat levitettyä ja vehkeet tarkisteltua maksoimme 3tunnin harjoittelu maksun(30E). ajoin muutaman kierroksen vetoja ja säätelin vehkeitä. päivän miinuksiin kuului oikein railakas ulosajo radan kovavauhtisimmassa kurvissa. vaihdoin suoran päässä 5vaihteelta pienemmälle ja suoraan 2vaihteelle joka on lähtö vaihde. koneeseen kierroksia niin paljon kun kiekkakellon näyttöön mahtuu (pomppaa juorulla rajoitin tappiin joka sijaitsee n13000 kohdalla). meni suoranpäästä metsän rajaan saakka kun ei voinut spinnata radalle takana olleen bmw takia. olis ollu molemmilta kisat pian ohi. lauantaina oli kivaa koko päivän kävin nautiskelemassa radalla molemmat harjoitukset ja aikaajossa vasta ajettiin tosissaan. aikaajon 8 luokan1. sunnuntaina kisastartti onnistui ihan kivasti olis ollut mahdollisuus ehkä 2-3 paikkaan ekakurviin mutta itsesuojeluvaisto tulipeliin ja otin vasta paikan 4. ajoin 3 sijasta kilpaa subarun kanssa mutta niissä on niin huonot peilit että kiilas aina kun meni rinnalle kurviin. oli niin kivaa että karkas mopo käsistä ja en malttanut löysätä. kierroksella 7 tuli laakeri vika ja matka jäi kesken. laakereilla oli ajettu edellisistä jurvan kisasta asti. mutta kivaa oli koko rahalla(ja kalliiks tuli).

AHVENISTO. harjoitukset ja aikaajot meni ihan siedettävästi. aikaajojen viides ja locostien nopein. sunnuntaina alkoi murheet jo lämmittelyssä. vasemmalle kääntyvissä mutkissa kone lopetti käymisen joten suolenkki oli aika tuskainen. ajat huononi koko sunnuntain. eka kisa oli aika mitäänsanomatonta ajelua. voitto mutta todella huonolla ajalla. toiseen lähtöön lähdin huonon ajan takia vasta ruudusta 10. lähtö onnistui ihan kivasti mutta varikko kurvissa kun ajettiin subarun kanssa rintarinnan unohtui kaverilta peiliin tai sivulle katsominen ja veti linjan sisään suoraan meikäläisen kupeeseen. molemmat pyörähti. mulle annettin tilanteessa musta/valkoinen vaikka videon mukaan pitäskuulua jollekkin muulle. ajoin locostit kierroksen aikana kiinni ja johtoon päästyäni vain köröttelin maaliin vehkeitä säästäen.

SUBARUIHIN PITÄISI MÄÄRÄTÄ REKKAPEILIT PAKOLLISIKSI KUN NYKYISISTÄ EI TUNNU NÄKEVÄN NIIN HYVIN ETTÄ VOITAS AJAA KURVEISSA RINTARINNAN KUTEN SÄÄNNÖISSÄ SANOTAAN. USEMMASSA KISASSA ON OLLUT SAMOJA VAIKEUKSIA JA AHVENISTOLLA MOLEMMISSA LÄHDÖISSÄ JUURI SAMANLAINEN TILANNE KUN TUO PYÖRÄHDYS JUTTU. ENKÄ USKO ETTÄ KUKAAN TAHALLAAAN TYÖNTÄÄ NURMIKOLLE MUTTA PEILEISTÄ EI ILMEISIMMIN NÄE. MINÄ AINAKIN LÄHDEN JATKOSSAKIN OHITTAMAAN AINA PAIKAN ILMESTYESSÄ JA TOIVOISIN ETTÄ VOITAISIIN AJAA RINTARINNAN KUTEN KUULUU MUUALLAKIN KUN SUORILLA.

ALASTARO. aikaajojen 5 ja luokan nopein. kisassa lähtö epäonnistui ja en pystynyt nousemaan kuin kolmos paikalle. muutama kierros meni ihan hyvin mutta sitten meinas keula tippua tielle. onneksi oli laitettu konepellin etureuna ruuvilla kiinni keulapalaan niin se piti osat kyydissä. oli pakko himmata vauhtia. locostien voitto kuitenkin.

kaikki maaliin ajetut lähdöt voittoja 2006. konerikon vuoksi jurvasta ei pisteitä.

locostien sarja mestaruus 2006.

2007

Veteli. kemoraan mentiin perjantaina hyvillä mielin koska olin ajanut harjoituksissa 1.18.2 kylmässä kelissä kevään testissä. lauantai oli aika hirveä päivä kaikenkaikkiaan. ekassa vapaassa lähti tulpasta sisuskalut irti ja kone sai siipeensä. vaihdoimme koneen mutta muutaman sisään ajo kierroksen jälkeen kun rupesin pyytämään niin kiertokanki katkesi ja koneeseen reikä kupeeseen. aika ajoihin vaihdoimme eka koneen takaisin mutta jostain syystä kone keitti kierroksen jälkeen. sunnuntaina auto puutui viivalle. eka kurvissa vielä pyörähdin kun luulin että muitakin yritti samaan paikkaan. olis varmaan mahduttu mutta turhan hätäsesti väistin. onneksi kukaan ei osunut ja pääsin vielä jatkamaan. locostien 3 maalissa. toisessa lähdössä sitten liikaa kierroksia suti. locostien 2 maalissa. koko viikonlopun ajoista puuttui noin 2-3sek. täytyy miettiä onko kuski ruosteessa vai löytyykö koneesta jotain vaivaa.

Jurva. lauantaina ajetun ekalähdön toinen lämpömurheiden vaivaamalla autolla. sunnuntaina satoi ja tasoitti tilannetta. kohtuu lähtö märällä selvisin ekakurvin kolari sumasta ehjinnahoin. turva auto kylttien noustessa olin toisena lähdössä suben perässä. oli erikoista ettei tullut penaltteja kun jouduin ohitetuksi turva auton perässä ajaessa. jouduin lähdön lopussa antamaan periksi kolarin välttämiseksi kun ei jätetty tilaa . locostien toinen maalissa.

Ahvenisto. taas ajettiin eka kisa lauantaina. startista hyvin liikkeelle ja varikon mäessä kolisi taas kun työnsin sisältä ohi niin käännettiin etupyörään. sais eka kierroksellakin olla hereillä. videoissa kuvaa nähtävänä. saman auton kanssa kolisi samassa lähdössä vielä toistamiseen kun lähdin tälläkertaa ulkokautta ohi radan yhdessä nopeimmista paikoista. videoissa kuvaa tästäkin. locostien voitto. sunnuntaina suditin lähdössä. ekakiekalla kuitenkin sain hyvin ohiteltua mutta jäin ss1300 luokan auton taakse ja kun pääsin ohi oli locostien voittaja jo liian kaukana tavoitettavaksi. luokan toinen maalissa.

Alastaro. kohtuullinen lähtö sain ohiteltua autoja eka kurviin mennessä. toisessa kurvissa locostien johtoon jarkko kävi kerran härnäämässä jarrussa mutta sitten väli venyi. sain kierroksesta 5 eteenpäi ajella rauhassa taustapeilista taakse katsellen. päästin subbeja ohi kun eivät vaikuta pisteisiin. luokan voitto. videoissa kuvaa ekalta kiekalta .

sarjan toinen pisteen voittajalle hävinneenä.